De rondreis - Reisverslag uit Banjul, Gambia van margo sluiter - WaarBenJij.nu De rondreis - Reisverslag uit Banjul, Gambia van margo sluiter - WaarBenJij.nu

De rondreis

Door: margosluiter

Blijf op de hoogte en volg margo

13 Maart 2012 | Gambia, Banjul

Hoi allemaal,

De rondreis zit er alweer op, we zijn vanaf vandaag aan het genieten van het weer, een goed hotel mét zwembad en even lekker niets doen. We hebben het de afgelopen week erg druk gehad met onze excusies! We zijn iedere dag van 9 tot 17.00 uur ongeveer bezig geweest. We hebben een tour gemaakt door Gambia en een stukje Senegal. Het viel ons allemaal meteen op de da Gambianen vriendelijker en gastvrijer zijn dan in Senegal. Dus ik blij dat ik hier zit;)!

Zoals ik al zei, we hebben ontzetten veel gedaan, teveel om op te noemen! iedere dag zijn we van plaats naar plaats gereisd en dus het binnenland goed kunnen ontdekken. We zijn onder anderen naar marktjes geweest, bij mensen thuis gaan kijken in z'n leuke zelfgemaakte hutjes met rieten dakjes, een schooltje bezocht, een dierenmarkt op geweest, steden bekeken, safiri gemaakt, een paar keer met bootjes de rivier op gegaan. Ook hebben we heel veel dieren gezien zoals: nijlpaarden, wilde zwijnen, anti-lopen, luipaard, mooie soorten vogels, krokodillen en veeeel apen. Sjonge jong, wat kunnen die apen brutaal zijn! als we een een gebied waren waar veel apen waren moest er tijdens het ontbijt en de lunche opgeled worden.. De apen ritsen zo alles van tafel en ze weten precies hoe het moet! Ze worden dan met kattenpulten of nep-geweren verjaagd omdat er anders niets over blijft van de maaltijd. Geweldig!
Maar bovenal hebben vooral ook veel lol gehad met de groep en reisleider! wat was dat gezellig met z'n alle!

We hebben in verschillende hutjes geslapen, de één nog promitiever dan de ander, geweldig! zelfs één waar geen stroom was, werd alles verlicht met kaarsen en lampjes, zag er echt heel gezellig uit. Uiteraard veel avonden muziek met zang en dans gehad. Ik heb aardig geeofend dus als ik thuis kom ben ik vast een volleerd Gambiaanse danseres!
Inmiddels kan ik al een paar woordjes Wolofs praten, dat is hier één van de talen die ze spreken. de reisleider vind het maar al te leuk dat ik zo enthousiast ben dus iedere dag kreeg ik weer nieuwe woordjes om te leren.
Onze reisleider is erg zorgzaam en vond het maar niets dat ik straks ergens ga wonen waar het erg prmitief is, hij heeft aangeboden om in de weekenden af en toe naar zijn huis te komen! Hij woont daar met zijn tante, nicht en neef. Gister zijn pap, mam en ik daar naartoe gegaan om te kijken hoe en waar hij woont. Geweldig hoe enthousiast en gastvrij ze waren! Ik ben altijd van harte welkom en zijn tante zei al meteen dat ze mij zou beschouwen als haar kind! Eén probleempje is wel dat ze geen engels kan, dus ik moet maar hard aan de studie om nog meer Wolofs te kunnen praten.

Ik voel me al helemaal op mijn gemakt hier. Ik ben blij dat de reisleider zo zorgzaam is. Daar zal ik nog veel mee gaan doen,gezellig!

Donderdag gaan we naar mijn dorpje, even een kijkje nemen met mijn ouders war ik ga wonen en werken. Ik ben benieuwd!
Ik kan nog wel veel meer vertellen over alles,maar ik denk dat ik zo wel aardig een indruk heb gegeven over hoe het de afgelopen 1,5 week is gagaan hier...

Groetjes, margo


  • 13 Maart 2012 - 14:09

    Lisa Hendrickx:

    Margooo! wat n goede afleiding dit verhaal; zit nu hard te werken aan mijn scriptie op de uni dus dit was een aangename afleiding. Echt leuk dat je al zo veel gezien hebt en dat het goed klikt met de reisleider. Spannend dat je nu naar je plekje toegaat; dan gaat weer een geheel nieuw avontuur beginnen. Heel veel succes en geniet er maar van want ik zit alleen maar binnen achter de computer terwijl jij heeerlijk van t zonnetje kunt genietenxxx

  • 13 Maart 2012 - 14:17

    Broer:

    He zussie, helemaal leuk om te horen dat het daar zo goed gaat!! ik heb afgelopen weekend mijn ticktet geboekt dus ben telkens helemaal enthousiast over de verhalen die jij allemaal hebt. Ik hoop dat je onderkomen bij het hospital een beetje oke is!! ik hoor het wel, doe pap en mam de gr. xx

  • 13 Maart 2012 - 14:20

    Zus:

    Vet margo! Kunnen we niet even ruilen van plek;-) ga ik lekker in Gambia zitten en jij achter mijn computer! haha

    Geniet ervan en ik ben erg onder de indruk van de hele beestenlijst die je al gezien hebt!!! xx

  • 13 Maart 2012 - 15:50

    Sandra De Haas:

    Heee Margoo

    Wat fijn dat ik een mailtje van jou kreeg in mijn postvak in, f wat anders dan ploeteren aan je opdrachten en leren!
    't 1e wat opvalt is de zon en het aantal graden, tjonge zeg. Lekker!
    Super leuk om te lezen dat je zo enthousaist bent en dat je het na je zin hebt! En wat een hoop beesten, ik lees niets over kakkerlakken en spinnen dus dat is ideaal.
    Maaréee, hoe leuk is die reisleider...? en hoe oud? hahaa.
    xxxxxx

    p.s ik was zaterdag in Arnhem en onze bungalow staat er nog, nog even verrot.. ;)

  • 13 Maart 2012 - 17:36

    Sandy :

    Hee Margo!
    Ik heb je gevonden op waarbenjij.nu! Ik was steeds vergeten te vragen waar je te volgen was, maar vergat het steeds..:$
    Nu heb ik de 3 verhalen even bij gelezen en wat een leuke verhalen zeg! Heb meteen mijn e-mail ingevuld zodat ik in m'n mailbox bericht krijg van een nieuw verslag!
    Het lijkt me zo een geweldige ervaring, je bent zo enthousiast.
    Ik ben heel benieuwd naar de volgende verhalen en vooral waar je gaat wonen en werken.
    Succes en geniet ervan!! (maar dat laatste doe je zo te lezen al..:-))
    xx Sandy

  • 13 Maart 2012 - 18:12

    Stefan:

    Heej heej, erg leuk dat je uitgebreid verslag doet over de dingen die je mee maakt. Kei leuk te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je je op je gemak voelt. Erg positief dus :D !!!

    Nu heb je het ene avontuur achter de rug, en dus kun je je voorbereiden op het volgende avontuur in de zin van het vrijwilligerswerk.....wederom weer iets dat erg spannend zal zijn. Maar jou kennende komt het helemaal goed + je hebt een reisleider waar je altijd met je vragen terecht kunt :D

    Kortom; allemaal super en geniet ervan!!

    xx

  • 13 Maart 2012 - 20:58

    Astrid:

    Hoi Margo,

    Wat super dat je zo aan het genieten bent. Wat veel indrukken. Het lijkt me fantastisch om zo'n andere wereld te zien. Heel fijn dat je reisleider zo zorgzaam en gastvrij is. Ook spannend om overmorgen te zien waar je gaat wonen en werken. Heerlijk dat je zo enthousiast bent.
    Ik wens je weer heel veel plezier verder.

    Dikke kus van ons allen, groetjes aan Paul en Ingrid

  • 13 Maart 2012 - 21:28

    Hans En Alice:

    Leuk, om zo kennis te maken, ook voor je ouders,met het land , waar je enkele maanden gaat wonen en werken. Ik denk , dat je heeel wat woordjes zult gaan leren. We blijven benieuwd naar je ervaringen!

  • 14 Maart 2012 - 20:45

    Oma En Opa..:

    Een leuk verslag!!!!!!
    Dat zouden wij ook willen meemaken
    Beter dan in een tent.
    Fijn dat het zo goed loopt.
    Een dikke knuffel van oma en opa.


  • 15 Maart 2012 - 09:36

    Lisa VdK:

    Hey Goowie! Klinkt echt suuuuper leuk allemaal! Echt leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal al hebt meegemaakt:) Ben benieuwd hoe het dorpje is waar je gaat wonen en werken de komende tijd. Hou ons op de hoogte!

    xxxxx

  • 19 Maart 2012 - 11:14

    Zus:

    Ha gowie! Ben heel erg benieuwd hoe je eerst nachtje op locatie is bevallen! Beetje lekker kunnen slapen of is het toch wel even omschakelen? Ben ook heel benieuwd hoe je nieuwe 'woonplaats' eruit ziet: kun je binnenkort foto's uploaden?

    Heel veel succes en plezier daar en niet teveel aan ons denken hoor;-) wij lopen niet weg en over een half jaartje is alles nog precies hetzelfde terwijl jij een groot avontuur hebt beleefd!
    xx

  • 19 Maart 2012 - 19:53

    Pap En Mam:

    Hadi lieve Margo,

    Hebben een goede terugreis gehad en het hotel, op schiplhol was een schot in de roos zo midden in de nacht. Zondag nog ff lekker gezellig bijgekletst met Rik ! Wij zijn met ons hoofd en hart nog veel bij jou. Nog ff lastig om los te laten; onze mop zover weg. Het vervelends is nog dat we het gevoel hebben dat we heel weing kunnen als je het nodig zou hebben, want je zit letterlijk en figuurlijk heel ver weg. Zal langzamerhand wel gaan wennen. Morgen weer aan het werk. Fijn om voorlopig elke dag ff te sms-en. Dikke kus en laat het je goed gaan. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

vrijwilligerswerk Gambia

Recente Reisverslagen:

17 September 2012

Slot

06 Juli 2012

berichtje

22 Mei 2012

nog meer verhalen...

12 April 2012

volgend verslag

21 Maart 2012

eerste paar dagen
margo

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 8697

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 31 Juli 2012

vrijwilligerswerk Gambia

Landen bezocht: